onsdag 9. februar 2011

Cola hela natten, Cola hela dan!

Hva har mamma og pappa prentet inn i hodene våre fra vi ble født? At brus ikke er sunt og kun drikkes på lørdag. Spør du meg, sier denne reklamen stikk motsatt av det vi har lært. "For a better start in life start Cola earlier!" Jaja, jeg kjenner ingen som fikk Cola parallelt med morsmelka, og ikke tror jeg så mange har fått det heller. Cola ødelegger tennene og er ikke bra for kroppen. For hver gang du drikker brus må kroppen gi fra seg tilsvarende menge kalk for å nøytralisere det sure, og for de som drikker mye brus og lite melk eller andre kalkholdige varer, vil det jo gå feil vei etter hvert..

Men jeg antar at de fleste har i seg noe mer enn Cola i løpet av en dag. Iallefall, denne reklamen er fra Colaens oppstandelses tid (mulig litt seinere), og de fleste merker vil jo promotere merket sitt på best mulig måte. Om dette hadde stort gjennomslag veit jeg ikke, men at den skapte oppmerksomhet, det vil jeg tro. Hadde jeg gått en tur bort på Joker og møtt denne plakaten i en form anno 2011, hadde jeg trodd det var en spøk. Mulig den hadde hatt en viss påvirkningskraft, fordi vi alle veit hva Cola gjør med kroppen i dag og vi vil mest sannsynlig huske reklamen, men som en morsom spøk, ikke som noe reelt. Jeg lo iallefall da jeg så den første gang!

Hvordan tror dere folk reagerte da denne reklamen ble lansert?

3 kommentarer:

  1. Opprinnelig var det flere stoffer i cola som i dag regnes som narkotiske. Kanskje det var det de meinte? Da kan vi få en nye reklame: For en bedre skoledag, ta amfetamin på bussen.... eller noe sånt. Sunnhetsregimet skifter. Nå skal vi spise egg igjen. Og vin...! Ja, ikke spise, da.

    SvarSlett
  2. Tidene har tydelighvis forandret seg med årene, utifra den reklamen. Når den reklamen kom løp sikkert folk på butikken for å kjøpe cola til de små barna sine. Utrolig hvordan media kan overbevise oss om at ting er "så kjempe bra"!

    SvarSlett
  3. Haha, folk syntes sikkert at reklamen var skikkelig morsom, mens jeg for min del tenker; "Fail, fail, fail"!

    SvarSlett