onsdag 23. februar 2011

100 ting du kan gjøre for å redde verden

Dette er tittelen på en bok som da skal inneholde 100 ting man kan gjøre for å redde verden. Dette vil sikkert fungere, for alle vil jo kjøpe denne boka og gjøre nøyaktig det som står der! Tror neppe denne boka vil ha noen stor påvirkning på oss, da det er mange som har kommet med oppskrifter på hvordan du kan leve lenger, spare penger, gå ned i vekt ol. Kan ikke si slike bøker griper tak i meg, da den ender blant de andre "kjedelige" bøkene i bokhylla mi. 

Hvis man tror man redder verden av å gjøre det som står i boka, har man er snevert syn på hva som faktisk foregår der ute. Man redder ikke verden av å gjøre disse tingene, dessuten er det sannsynligvis bare du som vil gjennomføre disse 100 tingene. Jeg for min del ville levd et virkelig stressende liv om jeg skulle passet på 100 tinge hele tida! 

Hva med dere?




Slenger ved et bilde av familiens midtpunkt. Alltid viktig å ha rett fottøy! 

Karen Emilie

3 kommentarer:

  1. Kan ikke du sette opp et skjema over de 100 tinga så vi kan krysse av underveis? Da blir det letter å passe på. Det finnes mange typer lykkefilosofi. Gjør ditt, gjør datt, så blir du lykkelig. Ihvertfall han/hun som har funnet på det, for det er de som får penga.

    SvarSlett
  2. Jeg også så den boken, å jeg tror heller ikke noen kommer til å redde verden etter de har lest den boken.

    SvarSlett
  3. Ja, det skulle jeg jammen gjort. Men liker heller da å leve livet mer bekymringsløst enn å ha alle verdens problemer hengende over meg som jeg alene ikke får gjort noe med uansett!

    SvarSlett