lørdag 4. juni 2011

Forme og bruke medier etter mine behov

Man setter sitt preg på alle de medier man bruker i dag. Jeg for eksempel, tilpasser min egen bærbare PC til mine behov; jeg velger bakgrunnsbilde, hvilken farge startlinja skal ha, og hvor jeg skal plassere snarveiene mine. Jeg kan også gå inn å redigere oppløsning, om jeg vil ha startlinja loddrett eller vannrett ol. Jeg har funnet ut det som passer best for meg og mine behov. For min del er det et must at snarveien til internett ligger nede på startlinja slik at jeg kan trykke på den en gang og internettvinduet spretter opp. Dett er noe jeg har gjort, og låner jeg en annens PC vil den personen kanskje ha plassert sin eventuelle snarvei et helt annet sted, og jeg vil ha problemer med å manøvrere meg like effektiv som på min egen. Facebook kan og til en viss grad tilpasses deg og dine behov. Man bestemmer selv hva man legger ut og oppgir om seg selv. På Facebooks brukerinnstillinger kan man huke av for hva man vil ha varsler om, hva man vil vise for andre og eventuelt hvilke andre osv. Det er også forskjellig hva man ønsker å bruke Facebook til. Noen er kanskje interessert i å ytre sine meninger gjennom dette mediet, mens andre kanskje bare er interessert i å få med seg litt sladder og sjekke ut de nye bildene som er lagt ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar